Veelgestelde vragen

Hoe moet ik mijn document aanleveren?

Wij verwerken alleen opdrachten die worden aangeleverd als .pdf of .doc. Wanneer je iets aanlevert op InDesign-formaat of als een afbeelding, kunnen wij het niet verwerken. 

Het formaat .doc wordt tijdens het uploaden in ons online bestelformulier automatisch omgezet naar .pdf. Eventuele unieke lettertypes kunnen echter soms wel worden vervangen door een ander lettertype. Neem daarom het zekere voor het onzekere en sla je bestand op als .pdf met de lettertypes bijgesloten. Je kan tijdens het opslaan van je word-bestand kiezen voor de optie 'optimaliseer voor publicatie en printen' en vink dan 'voldoet aan ISO 19005-1 (PDF/A)' aan.

Als je je werk opslaat vanuit een Adobe programma kies dan voor de optie: 'PDF/X-1a;2001. Het lettertype wordt bij deze instelling automatisch bijgevoegd.

Wil je een poster printen, overweeg dan om het lettertype op te slaan als contouren. Dit kan in Illustrator of in InDesign gedaan worden door in het menu te kiezen voor 'Tekst' en vervolgens 'Contouren maken'. Sla dit bestand dan wel op onder een andere naam, de tekst kan na het maken van contouren namelijk niet meer gewijzigd worden. 

Als je een magazine of tijdschrift wil maken, zorgen wij ervoor dat de juiste pagina's tegenover elkaar komen in het boekje. Je hoeft dus geen rekening te houden met het uiteindelijke format. Zolang je de pagina's in de juiste volgorde onder elkaar aanlevert, zorgen wij ervoor dat je magazine er piekfijn uit komt te zien.

Kijk voor meer informatie tijdens het bestellen op de link aanlevervoorwaarden in het bestelformulier. Je vindt deze optie onder de button 'voeg toe' voor het uploaden van je bestand.

Moet ik mijn document aanleveren met bleed of snijtekens?

Dit hoeft niet. Wij kunnen je bestand verwerken zonder bleed of snijtekens. 

Echter, als het een aflopend bestand betreft van goede kwaliteit raden wij je aan om snijtekens te plaatsen met een bleed van 3mm. Wanneer er geen bleed is toegevoegd,ullen wij zelf een bleed maken door het document met 1% te vergroten. 

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Ja dat kan!

Mocht je een foutje hebben ontdekt in je bestand of het verkeerde bestand hebben aageleverd, dan kun je na overleg met ons een nieuw bestand aanleveren. Het beste kan je ons hier telefonisch over inlichten: 020-8932246. Tevens kun je ons je document alvast toesturen naar info@student-print.nl. Let op: dit is alleen mogelijk als wij nog niet gestart zijn met de productie van je document.

Heb je perongeluk het verkeerde afleveradres opgegeven, dan kan deze nog worden aangepast. Neem hiervoor telefonisch contact op met de klantenservice op 020-8932246. Is de opdracht al afgemeld en verzonden, dan is je pakket niet meer in ons bezit en kunnen wij helaas niets meer voor je betekenen.

Welke levertijden hanteert Student-print?

Verzenden per post

 Besteld   Standaard levering   Voor 13:00u besteld 
 Maandag  Woensdag  Dinsdag 
 Dinsdag  Donderdag  Woensdag
 Woensdag  Vrijdag  Donderdag
 Donderdag   Zaterdag  Vrijdag
 Vrijdag

 Zondag (zondagbezorging €9,95) 

 Maandag 

 Zaterdag
 Zaterdag   Dinsdag

 Zondag (Zondagbezorging €9,95) 

 Maandag

 

Wat zijn jullie bezorgkosten?

De volgende bestelopties zijn beschikbaar: brievenbuspost en pakketpost. Beide kunnen worden bezorgd door PostNL of per koerier.

PostNL opties en kosten:

 Brievenbuspost   € 2,95

 PostNL pakket

 € 4,95
 PostNL pakket ochtendbezorging (voor 10.00u bezorgd)   € 15,95
 Afhalen bij PostNL (16.00u)  € 4,95
 Afhalen bij PostNL (8.30u)  € 6,20
 Avondbezorging (Alleen dinsdag en donderdag)   € +1,40 
 Zondagbezoring  €9,95

 

Tevens, is het mogelijk je bestelling per koerier te verzenden. Voor de regio amsterdam kost dit € 7,50. Buiten Amsterdam word een standaard prijs gerekend van € 4,25 verder wordt er per kilometer € 0,42 per km gerekend.

 

 

Welke prijzen hanteren jullie?

Onze prijzen worden automatisch berekend in het bestelformulier aan de hand van het product en de specificaties die worden gekozen. De prijs wordt aan de rechterzijde van het formulier getoont, zodra er iets in het bestelformulier wordt aanpast, verandert de prijs automatisch mee.

Daarnaast, wordt er bij Student-print gebruik gemaakt van staffelkorting. Dit houdt in: hoe meer items je bestelt, hoe lager de prijs per item.

Wat kan ik doen wanneer ik een klacht heb over de geleverde bestelling?

Wanneer je een klacht hebt, kun je contact opnemen met onze klantenservice. 

Stuur ons een mail met een foto en uitleg van de klacht. Tijdens kantooruren kun je ook een berichtje sturen in onze live chat. Wij kunnen dan precies zien wat er aan de hand is en op zoek gaan naar een gepaste oplossing. 

Het is ook mogelijk om telefonisch contact met ons op te nemen: 020-8932246, alleen kunnen wij zonder foto van de klacht lastiger beoordelen wat er mis is gegaan. Voor een efficiente afhandeling raden we je aan om ons te mailen of te chatten.

Wij streven naar een vlotte afhandeling van je klacht. Wij garanderen je deze binnen twee werkdagen te hebben verwerkt.

 

Mijn bestelling is niet op tijd geleverd, hoe krijg ik mijn geld terug?

Wanneer je bestellig niet op de vastgestelde leverdatum wordt bezorgd, storten wij het gehele aankopbedrag terug. Hiervoor kun je contact opnemen met onze klantenservice. Tijdens kantooruren kan er gebeld worden naar 020-8932246, ook kan het worden afgehandeld via de chat. Buiten kantooruren kun je ook altijd een mail sturen naar info@student-print.nl

Wij vergoeden echter geen vertragingen die zijn veroorzaakt door PostNL. Uw bestelling wordt alleen vergoed wanneer wij, Student-print, de opdracht te laat hebben aangegeven bij PostNL.

 

Biedt Student-print kleurgarantie?

Aangezien wij bij Student-print lage prijzen hanteren, kunnen wij helaas geen kleurgarantie bieden.

Maar geen zorgen, want wij werken met hoogwaardige moderne machines waarmee wij in staat zijn hoge kwaliteit drukwerk te produceren. Daarnaast wordt de kwaliteit goed bewaakt door ons personeel.

Wat moet ik doen als mijn vraag er niet tussen staat?

In het geval dat je vraag nog niet beantwoord is, kun je ons op kantooruren altijd via chat of telefoon brereiken. Buiten kantooruren kun je ons mailen. 

Contact:

020-8932246
Chat
info@student-print.nl

Openingstijden:

 Maandag t/m donderdag   08.00 - 20.00 uur
 Vrijdag  08.00 - 18.00 uur
 Zaterdag  10.00 - 17.00 uur 
 Zondag  Gesloten